Openfund: οι επενδύσεις, η γνώμη των founders και τα πρώτα αποτελέσματα [Part 2]

openfund

Εχθές δημοσιεύσαμε τις πρώτες συνεντεύξεις από Founders που έχουν πάρει χρηματοδότηση από το Openfund. Τόσο ο Alexey Orap του YouScan.ru όσο και ο Miquel Ros του GourmetOrigins.com, είναι δύο entrepreneurs που δεν δουλεύουν στην Ελλάδα και θα μπορούσε να πει ότι δεν μπορούν να αποτελέσουν παράδειγμα για τους Έλληνες startupers.

Γι αυτό κι εμείς πήραμε συνέντευξη και από Έλληνες επιχειρηματίες που έχουν σηκώσει χρηματοδότηση και συνεχίζουν να τρέχουν τις startups τους στην Ελλάδα. Από την μία ο "παλιός" Aλέξης Μπάλλας του Fashinating.com και από την άλλη ο Νίκος Δρανδάκης του αγαπημένου μου Taxibeat.

Συνέντευξη #3: Αλέξης Μπάλλας, Co-Founder του Fashinating.com

Fashinating.com

www.away.gr: Μπορείς να μας δώσεις μερικές πληροφορίες σχετικά με την εκπαίδευση σου και με την πιθανή προϋπηρεσία που έχεις στον επιχειρηματικό χώρο;

Α. Μπάλλας: Ναι, έχω ξεκινήσει σαν προγραμματιστής με σπουδές και επαγγελματική εμπειρία. Από μικρός ασχολούμαι με το χώρο του Internet, τα πρώτα μου χρήματα (ή μάλλον CD) τα έβγαλα στο λύκειο το 1998, μέσω ενός site μουσικής και του affiliate program του CDNOW (που αγοράστηκε αργότερα από το Amazon). Την ίδια περίοδο, ήμουν ο δημιουργός του Dalnet IRC channel #Τurks&Greeks διοργανώνοντας και μια επιτυχημένη συνάντηση στην Σμύρνη (Τουρκία) το 2000. Τα τελευταία 8 χρόνια «τρέχω» επίσης μια υπηρεσία μουσικής για ένα εξειδικευμένο είδος με παγκόσμιο κοινό (μισό εκατομμύριο λεπτά μουσικής έχουν αγοραστεί μέσω της υπηρεσίας, cytopia.org). Επίσης έχω δουλέψει στο digital και mobile marketing (Upstream, Bold/Ogilvy) και έχω ένα μάστερ με άριστα από το LSE (Analysis Design and Management of IS). Πέρα όμως από την δική μου εμπειρία η ομάδα έχει ακόμα δυο πολύ δυνατούς founders: τον Πέτρο Ζιώγα, με μεγάλη εμπειρία στο digital marketing και σε startups όπως το Funny-city.com (που έχει φτάσει και τους 500.000 uniques το μήνα globally )και τη γνωστή σε όλους μας Μαριλού Τζεμπελίκου, με σημαντική παρουσία στα social media, πρώην δημοσιογράφο της ΕΡΤ και chief editor του Ermoumag.com.

www.away.gr: Πες μας μερικές πληροφορίες για την startup σου και για το πρόβλημα που προσπαθεί να επιλύσει.

Α. Μπάλλας: Το Fashinating.com είναι μια υπηρεσία που μοιάζει με το Pandora και το Last FM, αλλά αντί να σε βοηθάει να βρεις μουσική που σου αρέσει σου προσφέρει προσωποποιημένες προτάσεις από το χώρο της ένδυσης, υπόδησης και των αξεσουάρ. Στην Αγγλική αυτό λέγεται «Fashion discovery service» και η βασική του λειτουργία είναι πως καταλαβαίνει το στυλ σου ανάλογα με το πώς κινείσαι στην υπηρεσία μας και βάσει αυτού σου προσφέρει συνεχείς προτάσεις αγοράς. Έτσι αντί να ψάξεις ένα-ένα τα περίπου 30.000 προϊόντα που έχουμε στο σύστημά μας, σου επιτρέπουμε να δεις πρώτα και με μεγάλες φωτογραφίες τα προϊόντα που είναι κοντά στο στυλ σου, έτσι γρήγορα και εύκολα μπορείς να βρεις αυτό που σου αρέσει και να δημιουργήσεις μια ανάλογη λίστα.

Αυτό είναι το B2C μέρος της υπηρεσίας μας. Προσφέρουμε όμως και Β2Β υπηρεσίες είτε σε παραγωγούς μόδας, τους οποίους βοηθάμε να εκδημοκρατίσουν τις αποφάσεις τους για το ποια σχέδια θα μπουν στην παραγωγή, είτε σε εκδότες στους οποίους προσφέρουμε την υπηρεσία μας σαν co-branding λύση όπως σε δυο από τα μεγαλύτερα γυναικεία portals στην Ελλάδα, το myself.gr και το womenonly.gr

www.away.gr: Πότε το OpenFund χρηματοδότησε την startup σου; Πώς αυτά τα χρήματα βοήθησαν την startup σου να αναπτυχθεί;

Α. Μπάλλας: Κλείνουμε πλέον ένα χρόνο από τότε που λάβαμε την χρηματοδότηση και που ουσιαστικά αρχίσαμε να χτίζουμε το Fashinating.com. Στην ουσία αυτή η χρηματοδότηση μας βοήθησε να ασχοληθούμε full time με το project για τους πρώτους 6 μήνες και σε δικά μας γραφεία.

www.away.gr: Από την ημέρα που πήρατε τα χρήματα, μέχρι σήμερα, μπορείς να μας πεις πώς αναπτύχθηκε το κύριο προϊόν σας; Μπορείς να μας κάνεις μία μικρή αναδρομή σε αυτούς τους μήνες;

Α. Μπάλλας: Έχουν γίνει πολλά αυτό τον ένα χρόνο και μπορώ να πω πως ένα έμεινε σταθερό, η αγάπη μας για το project και η πλήρης ενασχόλησή μας με αυτό. Είχαμε διάφορα στάδια και δυσκολίες, ξεκινώντας με την προσπάθειά μας να αναπτύξουμε συνεργασίες και να προσθέσουμε στο σύστημά μας προϊόντα από eshops πού σήμερα φτάνουν τα 124 (όπως GAP, FCUK, Ted Baker κλπ.). Επίσης η συνεχής βελτίωση της τεχνολογίας μας, που είναι το μεγαλύτερο συγκριτικό πλεονέκτημα που έχουμε να προσφέρουμε, αφού το πατενταρισμένο, στην Αμερική, process που χρησιμοποιούμε δεν υπάρχει αλλού στον κόσμο. Στη συνέχεια, η προσπάθειά μας για να αναπτύξουμε το πελατολόγιό μας σε εταιρίες που θέλουν βοήθεια για την πρόβλεψη τάσεων της μόδας, που σήμερα περιλαμβάνει 5 από τις μεγαλύτερες εταιρίες παραγωγούς στην Ελλάδα όπως οι: Attrativo, Pink Woman, Minerva, Sarah Lawrence και Raxevsky. Δεδομένου πως έχουμε αποδείξει ότι το μοντέλο μας δουλεύει στην Ελληνική αγορά, επόμενός στόχος μας είναι να ενισχύσουμε το διεθνές μέρος της εφαρμογής μας, και αυτή την περίοδο δουλεύουμε για την UK έκδοσή μας.

www.away.gr: Ποιο πιστεύεις ότι είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του OpenFund (και των υπόλοιπων seed funds): Οι Advisors, τα χρήματα ή κάποιο άλλο είδος βήθειας; (πχ networking, νομικά)

Α. Μπάλλας: Νομίζω πως είναι ο συνδυασμός όλων των παραπάνω, αλλά αν έπρεπε να διαλέξω ένα θα έλεγα πως είναι το networking.

www.away.gr: Είσαι ικανοποιημένος από το OpenFund και τους Advisors; Αν μπορούσες να γυρίσεις τον χρόνο πίσω, θα άλλαζες κάτι;

Α. Μπάλλας: Αν θα γύριζα τον χρόνο πίσω δεν θα άλλαζα τίποτα στη ζωή μου, οπότε σίγουρα δεν θα άλλαζα και το Openfund. Τα παιδιά μας έχουν βοηθήσει πάρα πολύ στο business development και στις επαφές μας για νέα χρηματοδότηση, παρεμπιπτόντως έχουμε κλείσει άλλα €65.000 και είμαστε σε due diligence για round A. Σίγουρα κάθε αρχή και δύσκολη, αλλά νομίζω πως το Openfund ήταν η ιδανική αφορμή για να ξεκινήσουμε κάτι τόσο ωραίο όπως το Fashinating.com

Συνέντευξη #4: Νίκος Δρανδάκης, Founder του Taxibeat

Taxibeat

www.away.gr: Μπορείς να μας δώσεις μερικές πληροφορίες σχετικά με την εκπαίδευση σου και με την πιθανή προϋπηρεσία που έχεις στον επιχειρηματικό χώρο;

Ν. Δρανδάκης: Έχω σπουδάσει διοίκηση επιχειρήσεων σε επίπεδο ΤΕΙ, και έχω δημιουργήσει 3 επιχειρήσεις στα τελευταία 25 χρόνια. Είχα αρκετές σπουδαίες στιγμές αλλά και ισχυρές αποτυχίες οι οποίες αποτέλεσαν το σημαντικότερο εφόδιο μου σήμερα. Τα τελευταία 13 χρόνια ασχολούμαι αποκλειστικά με το χώρο του Internet και των σχετικών τεχνολογιών, είτε ώς web developer αρχικά, είτε ως business και marketing consultant, είτε ως επιχειρηματίας.

www.away.gr: Πες μας μερικές πληροφορίες για την startup σου και για το πρόβλημα που προσπαθεί να επιλύσει.

Ν. Δρανδάκης: Το Taxibeat είναι μια υπηρεσία που χρησιμοποιεί τις μεγάλες δυνατότητες των έξυπνων κινητών τηλεφώνων, για να λύσει ένα βασικό πρόβλημα: ποιά και που είναι τα ελεύθερα ταξί κοντά μου όταν τα χρειάζομαι, και ποιό από αυτά είναι το καλύτερο για να το καλέσω.

Για να το πετύχουμε αυτό δημιουργήσαμε ένα στόλο από οδηγούς ταξί (ο οποίος μεγαλώνει διαρκώς) οι οποίοι είναι εξοπλισμένοι με smartphones ώστε να παρέχουν τη θέση τους ανά πάσα στιγμή. Για κάθε οδηγό παρέχουμε έχουμε αναλυτικές πληροφορίες (όνομα, μοντέλο αυτοκινήτου, απόσταση από τον πελάτη, κλπ) ώστε όταν τον βλέπεις διαθέσιμο να νιώθεις ασφαλής ότι ξέρεις γιαυτόν όσα χρειάζεσαι.

Το κυριότερο, δίνουμε τη δυνατότητα στον πελάτη να αξιολογεί τον κάθε οδηγό μετά από κάθε δρομολόγιο, ώστε αυτή η αξιολόγηση να εμφανίζεται στους επόμενους πελάτες που τον βλέπουν διαθέσιμο. Με τον τρόπο αυτό πιστεύουμε ότι αλλάζουμε τα δεδομένα στην αγορά του ταξί. Κάθε οδηγός είναι υπόλογος για κάθε κακή συμπεριφορά που μπορεί να δείξει, αλλά το κυριώτερο, κάθε οδηγός επιβραβεύεται από τους ίδους του τους πελάτες για τη σωστή και επαγγελματική συμπεριφορά που επιδεικνύει. Ταυτόχρονα, και οι οδηγοί έχουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν τους πελάτες αν θεωρούν ότι είναι προβληματικοί ή επικίνδυνοι.

Με τον τρόπο αυτό, μεταφέρουμε το μοντέλο λειτουργίας μια διαδικτυακής κοινότητας (όπως τη γνωρίζουμε από χιλιάδες υπηρεσίες στο web - Ebay, Amazon, Yelp) σε ένα χώρο τελείως απροσδόκητο, όπως αυτό των ταξί.

www.away.gr: Πότε το OpenFund χρηματοδότησε την startup σου; Πώς αυτά τα χρήματα βοήθησαν την startup σου να αναπτυχθεί;

Ν. Δρανδάκης: Η χρηματοδότηση του Openfund συνέβη το Φεβρουάριο του 2011. Τα χρήματα που λάβαμε ήταν αυτά που βοήθησαν τους ιδρυτές της εταιρείας να αφήσουν τις δουλειές που είχαν και να αφοσιωθούν αποκλειστικά στην ανάπτυξη της υπηρεσίας.

www.away.gr: Από την ημέρα που πήρατε τα χρήματα, μέχρι σήμερα, μπορείς να μας πεις πώς αναπτύχθηκε το κύριο προϊόν σας; Μπορείς να μας κάνεις μία μικρή αναδρομή σε αυτούς τους μήνες;

Ν. Δρανδάκης: Η περίοδος αρχικής δημιουργίας του Taxibeat είχε δύο βασικά σκέλη: την ανάπτυξη του τεχνολογικού προϊόντος (iphone app, και supporting web services) την οποια έτρεχαν ο Νίκος Δαμηλάκης και ο Κωστής Σακκάς, και το business development προς τη μεριά των οδηγών ταξί, όπου εγώ είχα αναλάβει την ευθύνη να δημιουργήσω τον πρώτο στόλο.

Στο πρώτο σκέλος υπήρχε πολύς πειραματισμός, και οι συνεργάτες μου πήγαιναν στα τυφλά γιατί επρόκειτο για κάτι που δεν είχαμε ξαναδοκιμάσει. Στο δεύτερο σκέλος υπήρχαν πολλά χιλιόμετρα. Με μόνο εφόδιο ένα μικρό έντυπο φυλλάδιο γύρισα κυριολεκτικά όλες τις πιάτσες των ταξί στην Αθήνα για να μιλήσω με τους οδηγούς. Και ήταν μια εμπειρία μοναδική. Τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει το eye contact με τους υποψήφιους πελάτες και την αγορά.

Το feedback που λάμβανα από τους οδηγούς ήταν πολύτιμο. Στις καθημερινές συναντήσεις μαζί τους έβλεπα να επαναλαμβάνεται συνήθως το ίδιο pattern: αρχική έκπληξη, που γινόταν αποδοχή, και μετά ενθουσιασμός. Εκείνες τις μέρες άρχισα να συνειδητοποιώ ότι έχουμε κάτι στα χέρια μας. Και γυρνούσα στο γραφείο με μεγαλύτερη διάθεση να λύσουμε τα όποια τεχνικά προβλήματα, αλλά και να ενσωματώσουμε τις ιδέες που άκουγα στις πιάτσες των ταξί.

Με το launch της υπηρεσίας στις 17 Μαϊου, ακολούθησε ένα δεύτερο κύμα αποδοχής για την ιδέα μας, αυτή τη φορά από το κοινό, αλλά και από τα mainstream και social Media, κάτι που μας δίνει αυτοπεποίθηση να προχωρήσουμε στα επόμενα σχέδια μας.

www.away.gr: Ποιο πιστεύεις ότι είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του OpenFund (και των υπόλοιπων seed funds): Οι Advisors, τα χρήματα ή κάποιο άλλο είδος βήθειας; (πχ networking, νομικά)

Ν. Δρανδάκης: Τα χρήματα είναι πολύ σημαντικά. Το γεγονός ότι η ομάδα σου είναι ελεύθερη να αφοσιωθεί στην ανάπτυξη του προϊόντος χωρίς άλλες ανησυχίες είναι "όλα τα λεφτά". Η βοήθεια που λάβαμε στο νομικό πεδίο (η ομάδα του Openfund ουσιαστικά έτρεξε τη σύσταση της εταιρείας) ήταν κάτι παραπάνω από πολύτιμη. Αν έπρεπε να το τρέξουμε εμείς αυτό, ίσως και να μην είχαμε φτάσει εδώ που είμαστε...

www.away.gr: Είσαι ικανοποιημένος από το OpenFund και τους Advisors; Αν μπορούσες να γυρίσεις τον χρόνο πίσω, θα άλλαζες κάτι;

Ν. Δρανδάκης: Το Openfund είναι πολύτιμο κεφάλαιο για την Ελληνική τενχολογική επιχειρηματικότητα. Εκτός του ότι αυτό που κάνουν δεν έχει ξαναυπάρξει στην Ελλάδα (είμαι στο χώρο από το 1998 περιμένοντας την εμφάνιση ενός Openfund), οι άνθρωποι που το τρέχουν δεν είναι αυτό που γνωρίζουμε στην Ελλάδα ως "investors" - τύποι με πούρα και κοστούμια που ξέρουν να μιλάνε μόνο για deals και αποδόσεις.

Είναι άνθρωποι που ξέρουν να μιλήσουν με τα startups στη γλώσσα των startups. Έρχονται να σου προσφέρουν ένα shareholders agreement που είναι πραγματικά fair και δεν προσπαθούν να σε γδύσουν - προστατεύοντας όμως και τα λεφτά των επενδυτών τους. Βεβαίως, η αλήθεια είναι ότι δεν είδαμε κάποια ιδιαίτερη βοήθεια από το σύμπλεγμα των advisors που περιστοιχίζουν το Openfund. Όμως τα μέλη του board ήταν σε όλη τη διάρκεια της αρχικής μας ανάπτυξης πολύ κοντά και έδωσαν βοήθεια. Ο Γ.Τζιραλής είναι σχεδόν καθημερινά κοντά με συνεργασία σε κάθε τι που χρειάζεται, αλλά και οι Κασελάκης, Αθανασιάδης, Ξάνθος και Αποστολάκης έχουν δώσει πολύτιμη βοήθεια σε ιδέες και εμπειρία.

www.away.gr: Υπάρχει κάποια επιπλέον πληροφορία που θα ήθελες να προσθέσεις σχετικά με το Taxibeat ή το Openfund;

Ν. Δρανδάκης: To Taxibeat ανήκει στη νέα γενιά των υβριδικών (hybrid) startups, που λειτουργούν με το ένα πόδι στον πραγματικό κόσμο και με το ένα στον εικονικό. Προσπαθούν να αναπτύξουν εξίσου τα τεχνολογικά τους skills με τα real world business development skills, και πιστεύουμε ότι θα αποτελέσουν το νέο κύμα των τεχνολογικών startups που θα δίνουν λύσεις σε παραδοσιακούς κλάδους και θα τους κάνουν να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά, με διαφάνεια, χωρίς ενδιάμεσους.

Σχολιάστε >
κανένα σχόλιο
|
Κατηγορίες:

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.