Coinmad.com, ένα διαφορετικό Marketplace

Coinmad.com Logo

Το Coinmad.com είναι μία νέα υπηρεσία που ήρθε να προστεθεί στην πληθώρα των marketplaces που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στο διαδίκτυο. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν καταχωρημένα 180 eshops από κάθε γωνιά του πλανήτη ενώ συνεχώς προσθέτονται κι άλλα. Αυτό όμως δεν το καθιστά ξεχωριστό ή μοναδικό. Η μεγαλύτερη καινοτομία του Coinmad.com είναι η επιλογή "Βρες Δώρο" που στόχο έχει να μας απαλλάξει από τις πολύωρες αναζητήσεις δώρων για τους αγαπημένους μας.

Αρχικά, ο χρήστης επιλέγει το ποσό που είναι διατεθειμένος να ξοδέψει, τις κατηγορίες που τον ενδιαφέρουν, τον τρόπο αποστολής και τον τρόπο πληρωμής. Ακόμα, μπορεί να βάλει μέχρι 5 keywords για να βελτιστοποιήσει την αναζήτηση. Έκανα κάποιες δοκιμαστικές αναζητήσεις και η αλήθεια είναι ότι θα ήθελα να εμφανίζονται περισσότερα αποτέλεσματα για να υπάρχουν περισσότερες επιλογές. Η ποικιλία των δώρων εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον αριθμό των eshops που είναι καταχωρημένα και, γι αυτό, πιστεύω ότι θα βελτιώνεται μέρα με την μέρα.

Όπως θα δείτε και στην συνέντευξη που ακολουθεί, το Coinmad.com ακόμα αναπτύσσεται και βελτιώνεται. Αυτός εξάλλου είναι και ο λόγος που οι άνθρωποι της υπηρεσίας εστιάζουν αυτή τη στιγμή αποκλειστικά στο προϊόν τους και όχι στην δημιουργία κάποιων revenue streams. Ο Κωνσταντίνος Οργανόπουλος, Founder του Coinmad.com, εξηγεί πολύ καλύτερα την ιδέα του και τις σκέψεις του..

www.away.gr: Περιγράψτε μας τι κάνει το coinmad.com και ποιο είναι ο λόγος που ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα eshops και marketplaces.

Κ. Οργανόπουλος: Το coinmad είναι μια δωρεάν ιστοσελίδα αγοραπωλησιών στην οποία ο οποιοσδήποτε μπορεί να πουλήσει και να αγοράσει προϊόντα ή υπηρεσίες, από μεγάλη γκάμα κατηγοριών. Η διαφορά της σελίδας από τα υπόλοιπα marketplaces είναι ουσιαστικά ότι η υποδομή της υποστηρίζει την αγορά και πώληση με ένα δικό μας, ανάποδο τρόπο στον οποίο θα επεκταθώ παρακάτω. Ουσιαστικά τα προϊόντα που καταχωρούνται προς πώληση είναι «ζωντανά» και αυτόματα προσφέρονται, χωρίς ο πωλητής να ξοδεύει καθόλου χρόνο, σε χρηματικά ποσά χρηστών που αναζητούν κάτι να αγοράσουν ή να βρουν δώρο για αγαπημένα τους πρόσωπα.

www.away.gr: Πότε ξεκινήσατε την δημιουργία του coinmad.com και τι έχει αλλάξει από τότε στην υπηρεσία σας;

Κ. Οργανόπουλος: Καταρχήν, ήθελα να αναφέρω το υπόβαθρο της εταιρείας γιατί θα είναι πιο εύκολο να κατανοήσουν οι αναγνώστες το πως προέκυψε η ιδέα σχετικά με το coinmad.

Τέλη του 2004 λοιπόν, με τον φίλο Μάνο Κουφάκη ξεκινάμε τη δισκογραφική εταιρεία CULT METAL CLASSICS/SONIC AGE. Συνεργαζόμαστε με τον Αντώνη Αδαμάκο, φίλο λόγω κοινών μουσικών προτιμήσεων, για τη δημιουργία του online store για τη λιανική πώληση cd, dvd και συναφών ειδών.

Παράλληλα, πάντοτε είχαμε στο μυαλό μας να «τρέξουμε» κάποια ιστοσελίδα δική μας, η οποία να βασίζεται σε μια ιδέα που να είναι πρωτότυπη και περίεργη!

Μέχρι λοιπόν το καλοκαίρι του 2006 που σκέφτηκα πρώτη φορά τη βασική ιδέα του «ανάποδου shopping», είχαμε σκεφτεί, συζητήσει και τελικώς απορρίψει για διάφορους λόγους αρκετές άλλες ιδέες.

Αφού κάναμε αρχικά ατελείωτες συζητήσεις για το πώς θα είναι το site, τι λειτουργίες θα έχει, πως θα δουλεύει, πως θα λέγεται κλπ, αρχίσαμε να αναζητούμε τον τρόπο που θα υλοποιηθεί. Γνωρίζαμε ότι αυτό που θέλαμε να δημιουργήσουμε, αν υλοποιούνταν από κάποια εταιρεία με εμπειρία στο χώρο κλπ θα ήταν υπέρογκο το κόστος για εμάς. Σε κάποια φάση μέχρι που μας είχε περάσει απ’το μυαλό να μάθουμε php κλπ για να το δημιουργήσουμε οι ίδιοι!  Αυτό όμως σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα πράγματα που «τρέχαμε», σχετικά με τη δισκογραφική εταιρεία απαιτούσε υπερβολικό χρόνο και σίγουρα θα καθυστερούσαμε πολύ.

Ο πρώτος άνθρωπος φυσικά που το συζητήσαμε ήταν ο Αντώνης, αλλά δυστυχώς λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων εκείνο το διάστημα δε μπορούσε να το αναλάβει.

Μέχρι λοιπόν την άνοιξη του 2008 που ο Αντώνης μας πρότεινε να το ξανασυζητήσουμε, γιατί εν τω μεταξύ είχε κάνει τη δική του εταιρεία web design/programming, είχαμε δοκιμάσει διάφορες λύσεις που αποδείχθηκαν εν τέλει ατελέσφορες. Για αρκετούς μήνες μάλιστα, αναγκαστήκαμε να το «παγώσουμε» το όλο θέμα.

Εν τέλει, η αρχική μορφή της σελίδας, «ανεβαίνει» online το Μάιο του 2009, μόνο στην αγγλική γλώσσα και με τεράστιες διαφορές σε σχέση με την τωρινή της μορφή. Από τότε μέχρι και σήμερα, σε μηνιαία βάση γίνονται προσθήκες/διορθώσεις. Άρα λοιπόν μικρή σχέση έχει αυτό που βλέπετε τώρα με αυτό που υπήρχε ως αρχική εμφάνιση.

Εκτός της γλώσσας, έχουν γίνει αρκετές αλλαγές στην ορολογία που χρησιμοποιούμε για το «ανάποδο shopping», έχουν προστεθεί κατηγορίες προϊόντων, η δυνατότητα μαζικής καταχώρησης προϊόντων από online καταστήματα, ο τομέας καταστημάτων, η εξέλιξη του αλγορίθμου για το «Βρες Δώρο», η ριζική αλλαγή στο design της σελίδας και πολλές άλλες αλλαγές που νομίζουμε ότι συμβάλλουν στο να γίνεται η σελίδα ολοένα και πιο λειτουργική και ευχάριστη στην πλοήγηση.

Το πιο πρόσφατο update που κάναμε είναι το σύστημα checkout και διαχείρισης αγορών/πωλήσεων των χρηστών. Και είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα! Αγοράστε κάτι λοιπόν και πείτε μας τη γνώμη σας!

www.away.gr: Πώς ακριβώς λειτουργεί η υπηρεσία "Βρες Δώρο"; Μπορείς να μας αναλύσεις τον τρόπο λειτουργίας του αλγορίθμου που υπάρχει από πίσω;

Κ. Οργανόπουλος: Επίτρεψέ μου αρχικά να σου αναλύσω λίγο την αρχική ιδέα της σελίδας, η οποία ήταν το ερέθισμα να ξεκινήσουμε την προσπάθεια, γιατί βρήκαμε πως είναι κάτι πρωτότυπο και μη εφαρμοσμένο στο διαδίκτυο.

Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι κάποιος που κάθεται σε ένα δημόσιο χώρο, όπως μια πλατεία, υψώσει το χέρι του κρατώντας ένα 20ευρω και φωνάξει σε όλους τους περαστικούς ότι θα το δώσει σε όποιον του προσφέρει κάτι ενδιαφέρον. Ίσως αυτό περάσει αδιάφορο στους περισσότερους, μερικοί όμως θα μπουν στη διαδικασία να του προσφέρουν ό,τι έχουν πάνω τους ή κάτι που έχουν σπίτι τους για να του πάρουν τα χρήματα. Άρα λοιπόν ο συγκεκριμένος άνθρωπος ουσιαστικά τι κάνει; Εκπλειστηριάζει κατά κάποιο τρόπο τα χρήματά του, δεχόμενος bids (προτάσεις) όχι σε χρήμα όπως γίνεται στους κανονικούς πλειστηριασμούς, αλλά σε αντικείμενα ή υπηρεσίες - μπορεί πχ στην πλατεία ένας κομμωτής να το ακούσει και να του πει έλα για ένα κούρεμα στα γρήγορα!

Το καλό είναι πως σε αντίθεση με τα χρήματα, που έχουν συγκεκριμένη αξία, τα αντικείμενα ή οι υπηρεσίες, έχουν σχετική αξία η οποία καθορίζεται από διάφορους παράγοντες. Να δώσω ένα απλό παράδειγμα. Για ένα συλλέκτη ένα συγκεκριμένο βιβλίο μπορεί να κοστολογείται 200 ευρώ, αλλά κάποιος που το έχει στη βιβλιοθήκη του και δε γνωρίζει την αξία του, πολύ πιθανό να το πουλήσει ακόμα και για 20 ευρώ! Αυτό λοιπόν είναι που κάνει ενδιαφέρουσα την ιδέα του να δέχεσαι προσφορές σε αντικείμενα για τα χρήματά σου. Είναι πολύ πιθανό να βρεις κάτι σε πολύ καλή τιμή.

Έχει επίσης και το στοιχείο της έκπληξης και ακολούθως της διασκέδασης! Σίγουρα κάποιες από τις προσφορές που θα λάβει ο κύριος στην πλατεία δεν είχε σκεφτεί ότι θα μπορούσε να αγοράσει με 20 ευρώ.

Επιπλέον, προσφέροντας αυτό το ποσό στην πλατεία, το κοινό του είναι ουσιαστικά κόσμος ο οποίος είναι σε γενικές γραμμές ένα mix και όχι έμποροι ή πωλητές.

Αυτή ήταν λοιπόν η αρχική σκέψη, η οποία φυσικά όταν μεταφερθεί online, μπορεί να έχει πολύ περισσότερα πλεονεκτήματα από την προσφορά χρήματων στην πλατεία!

Αρχικά δε σε περνάνε όλοι για παλαβό!

Κατά δεύτερον στοχεύεις θεωρητικά σε ολόκληρο τον κόσμο, γιατί είσαι σε μια ιστοσελίδα προσβάσιμη από όλους όσους διαθέτουν internet.

Το κοινό στο οποίο «φωνάζεις» ότι έχεις ένα συγκεκριμένο ποσό είναι έμποροι και πωλητές, οι οποίοι φυσικά έχουν ως σκοπό να κάνουν πωλήσεις, οπότε λογικά θα το κάνουν καλύτερα από ό,τι οι αντίστοιχοι περαστικοί της πλατείας.

Και τέλος, έχουμε αναπτύξει αυτό τον αλγόριθμο του «Βρες Δώρο», ώστε να είναι συμβατός με τις Online πωλήσεις και να διευκολύνει και τον αγοραστή, αλλά και τον πωλητή.

Από τη μεριά του αγοραστή, ζητάμε να μας δώσει ορισμένες πληροφορίες, όπως το πώς μπορεί να πληρώσει σε περίπτωση που βρει κάτι ενδιαφέρον να αγοράσει, από ποιες κατηγορίες προϊόντων θέλει να λάβει προσφορές για τα χρήματά του κλπ. Λαμβάνουμε επίσης υπ’όψιν μας το φύλο του χρήστη. Αν λοιπόν κάποιος είναι άνδρας, δε θα λάβει προτάσεις για τις αγορές του από αρκετές κατηγορίες προϊόντων, τις οποίες έχουμε εξαιρέσει. Αν φυσικά κάποιος έχει στο μυαλό του πως θέλει να βρει δώρο για την κοπέλα του, μπορεί να επιλέξει τις αντίστοιχες κατηγορίες προϊόντων και να δεχθεί κανονικά προτάσεις.

Αντίστοιχα όσον αφορά τους πωλητές, τους δίνουμε την δυνατότητα να μην χρειάζεται αυτοί να κάνουν τίποτε, παρά μόνο να καταχωρούν σωστά τα προϊόντα τους. Δηλαδή ουσιαστικά το σύστημά μας κάνει τις απαραίτητες προσφορές αυτόματα σε υποψήφιους αγοραστές, χωρίς να ξοδεύουν καθόλου χρόνο οι ίδιοι να το κάνουν χειροκίνητα!

Η ψυχή της σελίδας λοιπόν, είναι αυτή η υπηρεσία, την οποία συνεχώς προσπαθούμε να εξελίσσουμε ώστε να γίνεται ολοένα και πιο «έξυπνη». Έχουμε πολλά ακόμη στο μυαλό μας, θέλουμε να την κάνουμε εργαλείο χρήσιμο για κάθε καταναλωτή που ψάχνει να βρει κάποια ιδέα για τις αγορές του φθηνά και γρήγορα, αλλά και για εμπόρους που αναζητούν εναλλακτικούς κι έξυπνους τρόπους να κάνουν πωλήσεις.

www.away.gr: Ποιο είναι το monetization plan σας; Υπάρχουν σκέψεις για funding στο μέλλον ή αρκούν τα υπάρχοντα έσοδα σας για να χρηματοδοτήσουν τις επόμενες κινήσεις σας;

Κ. Οργανόπουλος: Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε κανένα απολύτως έσοδο. Στην κυριολεξία κανένα! Αποφασίσαμε να επικεντρωθούμε στη δημιουργία μιας όσο το δυνατόν πιο πλήρης ιστοσελίδας και όταν αισθανθούμε έτοιμοι πως το site μας μπορεί να είναι ανταγωνιστικό στα μεγάλα site του εξωτερικού, τότε θα ασχοληθούμε και με τις χρεώσεις. Πολλά αντίστοιχα start up ξεκινούν με κάποιο monetization plan πριν ακόμα λανσάρουν τη σελίδα τους online. Δεν θεωρούμε ότι αυτή η τακτική είναι λανθασμένη, απλά αποφασίσαμε να ακολουθήσουμε μια ακραία στρατηγική, δηλαδή να "μπαίνουμε μέσα" μήνα με το μήνα, μέχρι να αισθανθούμε ότι η σελίδα μας είναι πλήρης. Ειλικρινά δεν έχουμε σκεφτεί για funding στο μέλλον. Γνώμη μας είναι πως όταν κάτι είναι καλό τότε δεν έχει να φοβηθεί τίποτα και η χρηματοδότηση αργά ή γρήγορα θα έρθει. Το CoinMad έγινε πάνω απ' όλα για να καλύψει προσωπικές ανάγκες, καθώς όντας εμείς οι ίδιοι πωλητές σε αρκετές διάσημες και μη πλατφόρμες αγοραπωλησιών εδώ και αρκετά χρόνια, συναντούσαμε απίστευτες ατέλειες, που έκαναν και συνεχίζουν να κάνουν τη ζωή μας δύσκολη. Αυτό που θα προκύψει στο τέλος από την βελτιστοποίηση του CoinMad θα είναι το απόσταγμα της εμπειρίας μας από όλες αυτές τις πλατφόρμες.

www.away.gr: Ποιο είναι το επόμενο μεγάλο βήμα του Coinmad.com;

Κ. Οργανόπουλος: Επόμενο μεγάλο βήμα ουσιαστικά δεν υπάρχει, έχουμε αποφασίσει να κινούμαστε με μικρά βήματα, μέχρι να φάμε μια μεγαλοπρεπή «κλωτσιά» προς τα μπρος, η οποία θα είναι καλοδεχούμενη!

Το site πάντως θα κινηθεί όπως έχει κάνει μέχρι τώρα, με συνεχή update και δεν θα σταματήσει ούτε λεπτό να εξελίσσεται και να προσφέρει νέα πράγματα στο χρήστη.

www.away.gr: Τι ήταν αυτό που μάθατε μέσα από την ενασχόληση σας με τον χώρο του διαδικτύου και των startups και ποια συμβουλή θα δίνατε σε κάποιον που θέλει τώρα να ασχοληθεί με τον συγκεκριμένο χώρο;

Κ. Οργανόπουλος:

  1. Υπομονή κι επιμονή - όσο καλή κι αν νομίζετε πως είναι η ιδέα σας να είστε έτοιμοι να αφιερώσετε αρκετό χρόνο για αυτή και να επιμείνετε ακόμα κι αν δεν δείτε καμία ανταπόκριση στην αρχή.
  2. Αγνοήστε τους ειδήμονες - Υπάρχουν πολλοί "ειδικοί" στο χώρο που θα έχουν να σας πουν διάφορα για τη σελίδα σας. Ότι δεν πρόκειται να πετύχει, ότι δεν είναι καλή και άλλα πολλά. Φυσικά και να ακούτε τις κακές κριτικές, αλλά αν μέσα σας πιστεύετε αληθινά σε αυτό που κάνετε τότε θα πετύχετε. Είναι σημαντικό επίσης να ακούτε συμβουλές από άλλους ανθρώπους που έχουν δημιουργήσει κι επιτύχει σε κάτι και όχι από τους γνωστούς "κριτικούς" του χώρου που δεν έχουν καταφέρει τίποτα.
  3. Ξεχάστε τις χρεώσεις, τις διαφημίσεις και το γρήγορο κέρδος και αφοσιωθείτε στη σελίδα σας! Όπως και σε μια κινηματογραφική ταινία, ο θεατής μυρίζεται την αρπαχτή, έτσι και σε μια ιστοσελίδα ο επισκέπτης μπορεί να αντιληφθεί κάποια πράγματα.
  4. ΑΓΝΟΗΣΤΕ αν θέλετε τις 3 συμβουλές που σας δίνουμε εμείς! Αυτό που λειτουργεί για εμάς θετικά μπορεί να λειτουργήσει αρνητικά για εσάς. Δεν υπάρχει γενική συνταγή επιτυχίας. Λανσάρετε το start up σας, κάντε λάθη, μάθετε από αυτά και βελτιωθείτε.
Σχολιάστε >
κανένα σχόλιο
|
Κατηγορίες:

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.