Facebook Social Readers; Ευχαριστώ, δεν θα πάρω

Όταν πριν από λίγο καιρό έκαναν την εμφάνιση τους οι Facebook Social Readers, η πρώτη γνώμη μου δεν ήταν θετική, κάτι που δεν άλλαξε και στη συνέχεια. Υπάρχουν πολλοί ακόμα που συμφωνούν, κάτι που φαίνεται και από τους αριθμούς. Η εφαρμογή της Washington Post για παράδειγμα έχασε περίπου 10 εκατομμύρια χρήστες μέσα στον τελευταίο μήνα, δηλαδή το 50% των επισκέψεων που δέχονταν. Ο τρόπος που λειτουργούν οι εφαρμογές αυτές είναι ενοχλητικός, με αποτέλεσμα οι χρήστες να απορρίπτουν αυτό το μοντέλο κατά εκατομμύρια.

Αν δεν το γνωρίζετε, είναι εκείνα τα άρθρα που εμφανίζονται στο timeline σας από διάφορους οργανισμούς και εταιρείες, όπου όταν κάνετε click για να τα διαβάσετε, οδηγήστε σε μια εφαρμογή. Εκεί πρέπει να αποδεχτείτε τους όρους χρήσης και στη συνέχεια μπορείτε να διαβάσετε το συγκεκριμένο άρθρο και κάθε άλλο άρθρο από τον ίδιο εκδότη. Αυτού του είδους οι εφαρμογές βασίζονται στο frictionless sharing, δηλαδή το sharing που συμβαίνει χωρίς να απαιτείται κάποια ενέργεια από τον χρήστη. Καθώς διαβάζετε άρθρα μέσω κάποιας εφαρμογής, αυτά θα εμφανίζονται αυτόματα στο timeline των φίλων σας. Σκοπός του Facebook και εκείνων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ήταν, για το πρώτο να γίνει ο προορισμός μας για ό,τι κι αν θέλουμε στο Internet και για το δεύτερο να αυξήσει την επισκεψιμότητα του.

Ο κόσμος όμως δεν είχε την ίδια γνώμη. Η Washington Post ήταν η πρώτη μεγάλη εταιρεία που ενστερνίστηκε τους Facebook Social Readers και δεν της βγήκε σε καλό. Ο Guardian επίσης, ο οποίος μέσα σε ένα μήνα έπεσε από τους 600 χιλιάδες χρήστες σε καθημερινή βάση, μόλις στους 100 χιλιάδες. Μόνο αυτή τη βδομάδα, το Scridb έχασε 4.900.000 χρήστες, η Washington Post επίσης 4.900.000, το Dailymotion 1.900.000 και το Pandora 1.500.000. Όπως βλέπετε, το μοντέλο που επέλεξε και υλοποίησε το Facebook δεν έγινε δεκτό από τους χρήστες του.

Η λύση που επιλέγουν οι τελευταίοι, ανάμεσα τους και εγώ, για να μην χρησιμοποιήσουν τις εφαρμογές αυτές, είναι απλή. Κάνουν copy τον τίτλο του άρθρου που εμφανίζεται στο timeline τους και στη συνέχεια τον κάνουν paste στο Google. Το πρώτο αποτέλεσμα που βγαίνει αντιστοιχεί στο άρθρο αυτό και έτσι το διαβάζουν, χωρίς να αναγκάζονται να ενημερώνουν και τους 300+ φίλους τους στο Facebook. Οι Facebook Social Readers ήταν μια καθόλου καλή ιδέα, που υλοποιήθηκε επίσης καθόλου καλά.

[via]

Σχολιάστε >
κανένα σχόλιο
|
Κατηγορίες:

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.