NEXT Berlin 2012 Day 01: From Social Media to Social Business

NEXT Berlin 2012

Ο Will Sansom εργάζεται στο περιοδικό Contagious. Αν δεν το ξέρεις -ούτε εγώ το ήξερα- μπορείς να μάθεις περισσότερες πληροφορίες γι αυτό στο επίσημο site: contagiousmagazine.com. Ωραία, και τώρα που του έριξες μία ματιά, να σε ενημερώσω ότι το Contagious δεν είναι απλά ένα περιοδικό αλλά έχει και consulting department που ειδικεύεται σε creative marketing campaigns.

Το θέμα της ομιλίας του ήταν "From Social Media to Social Business". Οι εταιρίες και τα agencies παρουσιάζουν συνεχώς social media campaigns που, δυστυχώς, δίνουν πολύ σημασία στο "media" χωρίς να τους ενδιαφέρει καθόλου το "social" κομμάτι της καμπάνιας. Αυτό όμως είναι που έχει την πραγματική δύναμη και μπορεί να μετατρέψει "μία ακόμα βαρετή καμπάνια" σε ένα εκπληκτικό viral φαινόμενο.

Οι χρήστες πλέον έχουν εξοικειωθεί με τα social networks για τρεις κύριους λόγους:

  1. Democratised Technology: Όλοι έχουν πρόσβαση στις πλατφόρμες και όλοι μπορούν να βρεθούν από την μία στιγμή στην άλλη στα "παπούτσια" του publisher και να αρχίσουν να παράγουν περιεχόμενο.
  2. Pervasive Networks: Τα κοινωνικά -και μη- δίκτυα βρίσκονται παντού. Στον υπολογιστή στο γραφείο, στο smartphone, στο tablet όταν έχεις ξαπλώσει, στα διάφορα events. Αντίστοιχα, η εξάρτηση των χρηστών από αυτά αυξάνεται συνεχώς. Και, φυσικά, η εξοικείωση μαζί τους δεν προξενεί έκπληξη σε κανέναν.
  3. Abundant Information: Τα κομμάτια πληροφορία που διακινούνται κάθε μέρα και περνούν μπροστά από τα μάτια μας κάθε μέρα, είναι εκατομμύρια. Πλέον, οι χρήστες έχουν τόση πληροφορία που έχουν αποκτήσει σχεδόν ανοσία και τα "προστατευτικά τείχη" που έχουν σηκώσει απέναντι στα brands, γίνονται διαρκώς ψηλότερα.

Για να δώσουν οι χρήστες πρόσβαση στον προσωπικό τους χώρο στα brands, τα brands θα πρέπει να ακολουθήσουν τρία απλά (?) βήματα:

  1. Practical services: Μπορεί να μην το περιμένεις αυτό αλλά οι χρήστες δεν ενδιαφέρονται για τα brands. Τους ενδιαφέρει η δική τους ζωή και η ζωή των φίλων τους. Αν θέλεις να είσαι μέρος της καθημερινότητας των χρηστών, τότε οφείλεις να συνεισφέρεις στην καθημερινότητα τους.
  2. Real world relevance: Όπως είπαμε και πριν, οι χρήστες δεν ενδιαφέρονται για τα brands αλλά για τον εαυτό τους και την δική τους καθημερινότητα. Οπότε, όταν ετοιμάζεις κάποια social media campaign, σκέψου δύο φορές πριν αποφασίσεις να την βγάλεις στον αέρα. Σκέψου για μία στιγμή τι ακριβώς συμβαίνει στον κόσμο, απομακρύνσου από τον social μικρόκοσμο, δες ποια είναι η κατάσταση εκεί έξω και αν είναι η κατάλληλη στιγμή για να ανεβάσεις αυτό το status update..
  3. Open innovation: Η καινοτομία δεν είναι ένα μικρό κουτάκι που κρύβεται στο γραφείο της εταιρίας σου. Ζήτησε συμβουλές και μίλησε με άλλους ανθρώπους, συνεργάσου μαζί τους. Άκου τι έχουν να σου πουν και δώσε το feedback σου. Αν θέλεις να καινοτομήσεις πραγματικά, τότε πρέπει να ξεκινήσεις έναν αμφίδρομο διάλογο με άλλες πλευρές που δεν είχες φανταστεί ποτέ ότι θα μπορούσες να συνεργαστείς μαζί τους.

Τα social media έχουν έρθει αποφασισμένα να αλλάξουν το status quo της αγοράς. Είτε σου αρέσει, είτε όχι, οι καταναλωτές πλέον δεν εμπιστεύονται τις εταιρίες αλλά τους φίλους τους. Το word of mouth πλέον είναι πιο εύκολο και έχει περισσότερη δύναμη από ποτέ. Οι χρήστες δεν βρίσκονται στο Facebook γιατί θέλουν να αγοράσουν προϊόντα. Όμως, αν δουν ότι ένας φίλος τους έγραψε μία θετική εμπειρία του για ένα προϊόν, τότε μπαίνουν στον πειρασμό να αγοράσουν και αυτοί.

Ο Will Sansom είχε ως hashtag στο τελευταίο section της παρουσίασης του το #adaptordie. Απευθυνόταν στις εταιρίες και, έμμεσως πλην σαφώς, ξεκαθάρισε ότι αν θέλουν να συνεχίσουν να υπάρχουν τα επόμενα χρόνια, τότε θα πρέπει να προσσαρμοστούν στις αλλάγες που φέρνουν τα social media. Η προσαρμογή δεν θα είναι απαραίτητα εύκολη για τις εταιρίες, θα χρειαστεί να κάνουν πράγματα που πριν από μερικά χρόνια δεν θα σκεφτόντουσαν καν. Θα χρειαστεί να βρεθούν εκτός της δικής τους comfort zone και να παράξουν προϊόντα, υπαρκτά ή virtual, που βρίσκονται εκτός της δικής τους βιομηχανίας.

Και γι αυτό, είναι απαραίτητη η συνεργασία με τους ίδιους τους χρήστες. Τα social networks παρέχουν τις απαραίτητες πλατφόρμες, πλέον όμως οι εταιρίες οφείλουν να "μετακινηθούν" από τα social media, στο social business. Αυτή η στενή συνεργασία -αν ποτέ πραγματοποιηθεί- θα φέρει εκπληκτικά αποτελέσματα, τόσο στα brands όσο, κυρίως, στους ίδιους τους χρήστες..

Σχολιάστε >
κανένα σχόλιο
|
Κατηγορίες:

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.