NEXT Berlin 2012 Day 02: Velocity - The Seven New Laws of A World Gone Online

Velocity - NEXT Berlin 2012

Όταν ο Stefan Holander (VP Digital Sport, Nike) και ο Ajaz Ahmed (Founder & Chairman of AKQA) γράφουν ένα βιβλίο, τότε καταλαβαίνεις ότι αυτό θα συζητηθεί για πολύ καιρό. Όσοι βρίσκονται στον χώρο της διαφήμισης, των δημοσίων σχέσεων και του marketing, πρέπει να διαβάσουν το Velocity.

Σήμερα, στην δεύτερη μέρα του συνεδρίου, οι δύο συγγραφείς ανέβηκαν στην κεντρική σκηνή και έδωσαν μία από αυτές τις ομιλίες που θα θυμάμαι για αρκετό καιρό. Απλά περιέγραψαν τους 7 νέους νόμους που διέπουν πλέον την digital αγορά.

1. A Smith & Wesson beats four Aces

Την ημέρα που η Kodak κατέθεσε την αίτηση για πτώχευση, το Facebook ανακοίνωσε την εξαγορά του ενός δισεκατομμυρίου, του Instagram. Αυτό αποδεικνύει  την ανάγκη που υπάρχει στις εταιρίες για να αλλάζουν γρήγορα και να ακολουθούν την αγορά. Είναι θέμα χρόνου να θεωρηθούν απαρχαιωμένες και εκτός πραγματικότητας οι εταιρίες που δεν μπορούν να δημιουργήσουν νέες τάσεις στην αγορά ή, έστω, να τις ακολουθήσουν.

Ο Albert Einstein μάλλον έχει δώσει τον καλύτερο ορισμό για την παράνοια:

Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.

Και η διαφημστική αγορά, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, υποφέρει από παράνοια.

2. Easier done than said

Ακούγεται οξύμωρο αλλά δεν είναι. Την στιγμή που θα σου έρθει μία ιδέα μην αρχίσεις να την λες στον έναν και στον άλλον. Δεν τους ενδιαφέρει ή, ακόμα κι αν τους ενδιαφέρει, ίσως να σου πουν ένα "μπράβο, ωραία ιδέα". Αντιθέτως, σήκωσε τα μανίκια και ξεκίνα να δουλεύεις σε αυτή την ιδέα. Προσπάθησε να την κάνεις πραγματικότητα.

3. The best advertising isn’t advertising

Η διαφήμιση έχει πεθάνει. Τουλάχιστον έχει πεθάνει με την συμβατική έννοια. Πλέον, οι άνθρωποι θέλουν να μοιράζονται εμπειρίες και οι εταιρίες πρέπει να στοχεύουν στην δημιουργία συνδέσεων και σχέσεων μεταξύ των καταναλωτών και των brands. Ό,τι κι αν κάνει μία εταιρία, οφείλει να έχει στο μυαλό της τα συναισθήματα που θα δημιουργηθούν στους χρήστες, είτε μιλάμε για ένα party, είτε για το ίδιο το προϊόν, είτε για την συσκευασία του, είτε για οτιδήποτε άλλο. Οι άνθρωποι δένονται με τις εμπειρίες και τα συναισθήματα και εκεί πρέπει να στοχεύουν οι εταιρίες.

4. Convenient is the enemy of right

Σκέψου το. Πόσες φορές έχεις επιλέξει τον εύκολο δρόμο αντί για τον σωστό; Τόλμησες ποτέ να βγεις από την comfort zone και να κάνεις κάτι διαφορετικό; Όσο περισσότερο ασχολείσαι με τυπικά πράγματα, τόσο περισσότερο τα αποτελέσματα σου θα είναι μέτρια. Ένα από τα slides του presentation ήταν ξεκάθαρο:

Beware the lollipop of mediocrity. Lick it once and you 'll suck forever.

5. Respect the human nature

Σταμάτα να σκέφτεσαι ότι το brand σου βρίσκεται στο κέντρο του κόσμου. Καλώς ή κακώς δεν βρίσκεται. Σταμάτα να δημιουργήσεις διαφημίσεις για το προϊόν σου και άρχισε να δημιουργείς μικρά θαύματα για τους χρήστες. Τα μικρά θαύματα είναι αυτά που πραγματικά συνδέουν τους καταναλωτές με το brand.

6. No good joke survives a committee of six

Όπως θα έλεγαν και οι Αμερικάνοι, grow a pair και πάρε τις δύσκολες αποφάσεις. Ναι, είναι εύκολο και convenient να μεταφέρεις μία πρωτοποριακή ιδέα στους ανώτερους σου αλλά το πιθανότερο είναι ότι θα "κοπεί". Πάρε την απόφαση, υλοποίησε την και αντιμετώπισε τα αποτελέσματα της μετά.

7. Have a purpose larger than yourself

Βάλε όλο σου το πάθος σε αυτό που κάνεις. Απόλαυσε το. Κυνήγησε το. Μην περιορίζεις τον εαυτό σου και αφιερώσου σε αυτό. Πρέπει να φοβάσαι. Αν δεν φοβάσαι, τότε απλά δεν περνάς καλά. Μόνο όταν περνάς καλά εμφανίζεται η πραγματική αγάπη γι αυτό που κάνεις. Και μόνο τότε οι συνεργάτες σου θα αρχίσουν να περιστρέφονται γύρω από αυτό.

Αν θες να κρατήσεις μία μόνο φράση που να συγκεντρώνει όλα σε λιγότερο από 140 χαρακτήρες, απλά δες το παρακάτω tweet:

[Μπορείς να δεις και αυτό το άρθρο για το ίδιο θέμα, από το επίσημο blog του NEXT Berlin - photo credit goes to this blog as well]

Σχολιάστε >
κανένα σχόλιο
|
Κατηγορίες:

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.