NEXT Berlin 2012 Day 02: Ποιο είναι το μέλλον των media;

Nate ElliotΤο τελευταίο session του NEXT Berlin 2012 είχε τίτλο "The future of media". Μάλλον πρόκειται για έναν βαρετό και προβλέψιμο τίτλο, που όμως κάθε συνέδριο τεχνολογίας οφείλει να συμπεριλάβει στο πρόγραμμα του για να προσελκύσει τους "media-δες" όλου του κόσμου που καταλαβαίνουν πως ο κλάδος τους πεθαίνει και ψάχνουν παντού να βρουν την λύση για να επιβιώσουν.

Ο Nate Elliot, VP και Principal Analyst στην Forrester, απέδειξε ότι οι ταμπέλες δεν έχουν σημασία στα συνέδρια, αλλά η ποιότητα της ομιλίας σου και του περιεχομένου σου, αφού παρά τον τίτλο του session, έδωσε μία από τις πιο ενδιαφέρουσες και ζωντανές ομιλίες του συνεδρίου.

Έκανε την αρχή προσπαθώντας να μας επαναφέρει από το παράλληλο σύμπαν που ζούμε όλοι εμείς οι άνθρωποι του internet, λέγοντας μας ότι το World Wide Web -όπως λεγόταν το 1993- είναι μόλις 19 χρονών. Τα βήματα προόδου που γίνονται από μέρα σε μέρα ξεπερνούν κάθε προσδοκία ή πρόβλεψη κι αυτό πρέπει να το έχουμε κατά νου πριν βιαστούμε να πούμε "α, αυτό είναι το next big think στο internet".

Σε αυτά τα 19 χρόνια το διαδίκτυο έχει γιγαντωθεί. Αν και δεν χρειάζονται έρευνες που να το αποδεικνύουν, στις περισσότερες χώρες οι άνθρωποι περνούν περισσότερο χρόνο online απ' ότι σε οποιοδήποτε άλλο μέσο. Ένας από τους λόγους που συμβαίνει αυτό είναι η αυξημένη προσβασιμότητα των ίδιων των χρηστών.

"Always addressable customers" τους ονόμασε ο Nate Elliot και όχι άδικα. Σκέψου πόσο εύκολη είναι η πρόσβαση στο διαδίκτυο: έχεις wireless network μέσα στο σπίτι σου, έχεις έναν σταθερό υπολογιστή στο γραφείο, έχεις το laptop σου στο σπίτι, το smartphone σου στην τσέπη σου και κουβαλάς παντού μαζί σου το tablet σου. Τώρα σκέψου πόσο εύκολα μπορεί να σε βρει ένα brand αν το θελήσει: Facebook, Twitter, Blogs, YouTube, Pinterest ή όπου αλλού έχεις δημιουργήσει ένα digital presence.

Ο λόγος που συμβαίνουν όλα τα παραπάνω είναι απλούστατος: οι χρήστες δε δίνουν καμία σημασία στην τεχνολογία που τα κάνει πραγματικότητα. Την θεωρούν -και είναι- δεδομένη, το μόνο που πραγματικά ενδιαφέρει τους χρήστες είναι να... δουλεύει. Το είχε πει ο Steve Jobs πριν από πολλά χρόνια και πλέον αρχίζουν όλοι να το καταλαβαίνουν. Το επανέλαβε και ο Nate Elliot.

Δεν μετράει η τεχνολογία. Το μόνο που μετράει είναι η εμπειρία.

Στόχος πλέον των εταιρειών και των brands οφείλει να είναι η δημιουργία εμπειριών και όχι η δημιουργία τεχνολογιών. Αυτό που πρέπει να ενδιαφέρει τους brand managers -ή οποιονδήποτε άλλον που δεν είναι χρήστης- είναι να κάνουν την τεχνολογία αόρατη και ταυτόχρονα, χρησιμοποιώντας την, να κάνουν την ζωή των χρηστών πιο εύκολη.

Αντίστοιχα, στον mobile κόσμο, οι χρήστες δεν ενδιαφέρονται για την συσκευή, τη θεωρούν δεδομένη. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι η ευκολία στην κίνηση της συσκευής (δηλαδή να μην χρειάζεται φόρτιση ανά 3 ώρες) και να μπορεί να αξιοποιήσει την τοποθεσία που βρίσκεται ο κάτοχος. Σε ένα βαθμό, πρόκειται για αυτό που κάνει το foursquare radar.

Ο Nate Elliot παρουσίασε και ανέλυσε τον "κύκλο ζωής" του καταναλωτή: Discover -> Explore -> Buy -> Engage -> Discover. Ο παραπάνω "κύκλος ζωής" δεν είναι γεμάτος περίεργες λέξεις αλλά, αντιθέτως, θα τον χαρακτήριζες ως ευκολονόητο. Όμως, το να καταφέρεις να βάλεις τους καταναλωτές σε αυτή την διαδικασία δεν είναι απλό.

Πρέπει να χρησιμοποιήσεις όλα τα διαθέσιμα "όπλα", τόσο online όσο και offline..

[photo via]

Σχολιάστε >
κανένα σχόλιο
|
Κατηγορίες:

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.